Välkommen till Sveriges rikstäckande jobbsajt
Jobbxchange.se

Senaste jobben

Logotyp

REKRYTERINGSSTÖD MED ERFARENHET SÖKES TILL RESEARRANGÖREN TUI

Om du har erfarenhet av rekrytering och söker en projektanställning med start så snart som möjligt är det här jobbet för dig! Researrangören TUI har en spännande höst framför sig där upp till 16 personer ska rekryteras till deras call center och behöver därför en rekryteringsassistent under ett projekt på tre månader med chans till förlängning för rätt person. För den här tjänsten tillämpar vi löpande urval vilket innebär att tjänsten kan tillsättas snabbt efter att rätt person sökt. Vänta därför inte med att söka utan skriv en motivering till varför du är rätt för tjänsten och sök nu direkt! OM TJÄNSTEN Academic Work söker för researrangören TUI:s räkning dig med erfarenhet från rekryteringsarbete som söker en projektanställning som kan leda till förlängning– du ska nämligen arbeta som rekryteringsassistent med start i mitten av augusti och tre månader framåt. Academic Work och TUI har samarbetat tillsammans under en längre tid och en sak tidigare konsulter nämner som det bästa med TUI är att det är en fantastisk arbetsplats på grund av att kollegorna är bra människor som genuint bryr sig om varandra. I höst kommer TUI behöva rekrytera 9-16 personer till sitt call center och i det arbetet behöver man dig som har jobbat med rekrytering tidigare och finns tillgänglig för start i mitten av augusti. TUI sitter på Södermalm, ett stenkast från slussens tunnelbana, vägg i vägg med Münchenbryggeriet och med vattnet som granne. Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos TUI. Uppdraget kommer att vara på heltid med start i mitten av augusti och sträcka sig fram tre månader. Därefter finns goda möjligheter att bli förlängd på uppdraget, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet. ARBETSUPPGIFTER Som rekryteringsassistent kommer du arbeta med rekrytering av kollegor till TUI:s call center från ax till limpa. Du kommer givetvis få introduktion när du är på plats kring hur TUIs rutiner och hur rekryteringsprocessen ser ut, däremot är det viktigt att du har koll på och erfarenhet av rekryteringsarbete sedan tidigare då du kommer driva rekryteringsarbete från start och nästan hela vägen fram till mål. Detta innebär att du kommer arbeta med selektering, intervjuer, administration och koordinering. Du kommer till exempel att arbeta med: * selektering * intervjuer * administration * koordinering Tjänsten passar dig som är i början av din karriär men har viss erfarenhet av rekryteringsarbete sedan tidigare. Du letar efter en meriterande erfarenhet och en fot in på en stor, internationell arbetsgivare där rätt person mycket väl kan få förlängd tjänst efter första tre månaderna. VI SÖKER DIG SOM Vi söker dig som behärskar både svenska och engelska mycket väl i tal och skrift. Dessutom har du tidigare erfarenhet av rekryteringsarbete och känner dig bekväm med att föra en rekryteringsprocess från start och nästan fram till mål. Utöver det är du administrativt skicklig och har en koordinerande förmåga då det är många nya kollegor som ska rekryteras och då krävs struktur och noggranhet. * Behärskar svenska och engelska väl i tal och skrift då båda språken förekommer i arbetet. * Har upp till 2 års erfarenhet av rekryteringsarbete * Gymnasial utbildning Som person är du strukturerad och effektiv. Detta då du och dina kollegor på rekryteringsavdelningen kommer att driva en stor mängd rekryteringsprocesser framåt. ÖVRIG INFORMATION * Start: Så snart som möjligt * Omfattning: heltid 3 månader med chans till förlängning * Lön: enl. överenskommelse * Placering: Slussens tunnelbana * Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och TUI:s önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work. * Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. * Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på sts03@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där! OM OSS * Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se. * Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare till våra konsulter. Utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef erbjuder vi dig som heltidskonsult en konsultportal med förmånliga erbjudanden. INFORMATION OM FÖRETAGET TUI ingår i TUI Group och är nordens största reseaktör med cirka 1600 anställda i norden. Varje år ser man till att 1,5 miljoner kunder åker på sina efterlängtade resor från 44 olika flygplatser i norden.

Logotyp

Inköp - Kundservice - Profil & Presentreklam

Huvudsakliga arbetsuppgifter: • Sortimentsansvarig tillsammans med VD, uppdatera sortimentet löpande • Inköp (Europa, Sverige, Asien på sikt) • Priskontroll samt uppdatering av sortiment, system, webb samt prislistor mm • Attestering av leverantörsfakturor (viss registrering) • Deltaga på kundbesök • Ansvara för kontoret • Förhandla om ÅF rabatter • Tidsrapportering personal • Rapportering av säljinsatser • Korrekturhantering • Se till att alla förbrukningsvaror alltid finns i lager och skall köpas in till bästa marknadspris • Ansvarig för showroom/skyltfönster/ entré • Produktutbilda personal, praktikanter • Ansvara för inkommande beställningar via hemsidorna • Backoffice för säljare (förslag, offert, order) • Ansvara för innehåll, lager på kund webbshop Vi söker nu en stjärna som blir oerhört viktig för oss. Vi ser att du har egenskaper som kan förändra och styra oss mot nya mål. Jobbet är brett och med det väldigt roligt samt omväxlande. Det ställer krav på dig att du kan driva projekt själv. Du måste älska att arbeta mot att få nöjda kunder genom professionell service. Du ser till att få saker gjorda snabbt och rätt, och du tar egna initiativ. Du blir en del av ett litet team på som sitter i trevliga lokaler på Östermalm. Det finns mycket goda chanser till utveckling. Företaget är litet och vår ambition är att vi skall växa med dig. Kanske är du en blivande delägare på sikt? Vi ser att du är kreativ, har sinne för detaljer och är en god kommunikatör Vi attraherar dig för att: - Du får möjlighet att utvecklas parallellt med företagets expansion - Du får arbeta på ett centralt beläget kontor med bra kommunikationer Önskad kompetens och erfarenhet: Branscherfarenhet från Profil & Presentreklam (Produktmedia), storprint, tryckeri, expo etc. Du blir en del av ett litet team som sitter i trevliga lokaler på Östermalm.

Logotyp

Serviceinriktad Receptionist till Pangea Property Partners

Är du en utåtriktad och driven person som brinner för att leverera bra service? Är du dessutom på jakt efter ett jobb där du får arbeta under stort eget ansvar och med många bollar i luften? Nu söker Pangea Property Partners en Receptionist - Sök tjänsten redan idag då vi går igenom urvalet löpande! OM TJÄNSTEN Academic Work söker för Pangea Property Partners räkning en Receptionist till deras trevliga lokaler i centrala Stockholm. Pangea Property Partners är en oberoende corporate finance- och transaktionskonsult med fokus på den nordiska fastighetsmarknaden. De arbetar i fina och fräscha lokaler i Stockholm city, och på kontoret arbetar idag 16 personer. Det en händelserik arbetsplats med många möten och events. Pangea Property Partners har kontor i Oslo och Stockholm, varav Oslo-kontoret ofta är på besök på kontoret. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Pangea Property Partners önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos Pangea Property Partners. ARBETSUPPGIFTER I rollen som receptionist kommer du ansvara för att ge bästa möjliga bemötande till företagets kunder och anställda. Du kommer förutom att ha ansvar för den dagliga trivseln på kontoret, välkomna besökare, svara i växeln och hantera post även att ansvara för att mötesrum och andra ytor ser snygga och representabla ut. Du kommer även att ansvara för kontorets inköp av frukt, kaffe, mat o dyl. Under viktiga möten agerar du mötesvärdinna och bistår med lättare servering och service. Du kommer till exempel att: * Ta emot besökare och kunder på ett mycket välkomnande och professionellt sätt * Ansvara och planera inför möten både internt och externt på kontoret och vid kundevent * Agera mötesvärdinna med service och servering, samt se till att det ser fint ut i lokalerna och mötesrummen Tjänsten passar dig som trivs i en serviceinriktad och bred roll med flera ansvarsområden. Gillar du att ha kundkontakt och trivs bra i sociala sammanhang, tror vi att tjänsten kan passa dig. VI SÖKER DIG SOM * Har tidigare erfarenhet av servicerelaterat yrke * Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift * Har en avslutad gymnasieexamen Det är meriterande om du har goda IT-kunskaper samt förståelse för norska språket, då företrädare för den norska filialen ofta besöker Stockholmskontoret. Som person är du social, positiv och flexibel. En självklarhet är att du är serviceminded och prestigelös. Du är självgående, organiserad, initiativtagande och lösningsorienterad. För att lyckas i rollen har du även skinn på näsan, ett öga för detaljer och förmågan att alltid ligga steget före. ÖVRIG INFORMATION * Start: Omgående * Omfattning: Heltid, kontorstider * Placering: Stockholm * Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. * Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på recruitmentstockholmsouth@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där! Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och fortfarande studerar på högskola/universitet, är nyutexaminerad eller har några års arbetslivserfarenhet. Hos oss kan du arbeta som uthyrd konsult på specifika kunduppdrag eller bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet. Läs mer på www.academicwork.se. SKYDD FÖR DEN PERSONLIGA INTEGRITETEN När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida. INFORMATION OM FÖRETAGET Pangea Property Partners är en oberoende corporate finance- och transaktionskonsult med fokus på den nordiska fastighetsmarknaden. De har stor vana av att driva igenom komplexa affärer, såväl större bolagsbildningar som försäljningar av fastighetsportföljer på låglikvida marknader. Det gör att de kan hantverket och vet hur varje affär ska hanteras för att ge maximalt resultat för deras uppdragsgivare. Vidare har Pangea Property Partners stor erfarenhet av affärer där nordiska fastigheter möter internationellt kapital. De har ett brett internationellt nätverk och över 40 procent av deras uppdrag har varit cross-border. Idag är de ett trettiotal anställda med kontor i Stockholm och Oslo. Dessutom har de ett nära samarbete med Mrec i Helsingfors.

Logotyp

Vill du skaffa dig värdefulla erfarenheter inom rekrytering?

Vi söker nu en Recruitment Coordinator till rekryteringsteamet på Stockholm Syd! Detta är en möjlighet för dig som vill skaffa dig värdefulla erfarenheter inom rekrytering i en fartfylld, ansvarsfull och affärsorienterad miljö där ditt arbete är en viktig del för vår fortsatta framgång inom rekryteringsområdet. OM TJÄNSTEN "Jag tycker att rollen som Recruitment Coordinator är bästa tänkbara roll för att få lära sig allt om rekryteringsprocessen. Jag har tillsammans med Recruitment Consultants ansvarat för att driva hela rekryteringsprocessen från start till mål och har haft mycket eget utrymme att forma rollen. Jag har varje dag möjlighet att samarbeta med våra deltidsanställda assistenter, som jag också varit med och lärt upp, där jag coachar dem i vardagen. Jag samarbetar också med våra Account Managers och när Recruitment Consultants inte är på plats får jag själv ta helhetsansvar och kundkontakten vilket är otroligt roligt och utvecklande!" Såhär beskriver Maria rollen som Recruitment Coordinator och varför hon trivts så bra i den. I rollen som Recruitment Coordinator arbetar du dedikerat mot två av våra Recruitment Consultants i rekryteringsteamet där ert goda samarbete kommer att vara en förutsättning för att våra rekryteringsuppdrag ska kunna tillsättas. Din uppgift är att stötta dem i de administrativa delar som förekommer i våra rekryteringsprocesser och att ge våra kandidater och kunder bästa tänkbara service. Du kommer i den här rollen att få möjlighet att skaffa dig värdefulla erfarenheter inom rekrytering i en resultat- och servicefokuserad vardag och dina arbetsuppgifter kommer att utvecklas och utökas i takt med att du bygger på din kompetens. ARBETSUPPGIFTER I dina arbetsuppgifter ingår bland annat: * Selektera ansökningar, genomföra telefonintervjuer och hålla egna fysiska intervjuer * Administrativt arbete, exempelvis skriva annonser och registrera underlag i vårt affärssystem * Koordinera det administrativa arbetet i rekryteringsprocesserna för att skapa en god struktur * Förbereda presentation av kandidater i processer * Genomföra referenstagningar Det finns även möjlighet att ta ett bredare ansvar gällande våra fokusområden som exempelvis kund- och kandidatnöjdhet och driva det arbetet framåt i teamet. VI SÖKER DIG SOM * Har en akademisk examen inom exempelvis HR, beteendevetenskap eller ekonomi * Har tidigare erfarenhet från arbeten inom service och kundkontakt där du fått använda din förmåga att ta egna initiativ och eget ansvar * Har mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska, såväl i tal som i skrift * Innehar B-körkort Som person är du pålitlig och tar ansvar för din uppgift. Vår dynamiska arbetsmiljö kräver att du är flexibel, orädd och att du har en förmåga att prioritera och organisera ditt arbete även när tempot är högt. Du ser möjligheter där du stöter på hinder och driver ditt eget arbete framåt. Då arbetsuppgifterna är av varierande karaktär ställs det krav på att ha ett strukturerat arbetssätt för att bli framgångsrik i din roll. Till dig som vill lite mer- välkommen till oss! We reward ambition! ÖVRIG INFORMATION * Start: Omgående * Omfattning: Heltid, tillsvidare med inledande provanställning. * Arbetstider: Kontorstider * Placering: Stockholm Syd, Norrtull * Lön: Fast månadslön samt rörlig provisionsdel * Kontaktperson: Mathilda Glase, Talent Acquisition Manager * Ansökningsprocess: Ansök genom att klicka på "Ansök här på annan site" nedan så kommer du att komma till vårt rekryteringsverktyg Happo. INFORMATION OM FÖRETAGET Vill du veta mer om hur det är att jobba internt på Academic Work? På Jobba Hos Oss får du träffa några av våra medarbetare, läsa om vad vi värderar högt samt se bilder och filmer som beskriver vår värld. Klicka här! Varmt välkommen!

Logotyp

Sjuksköterska med intresse av intensivvård eller neonatal intensivvård ...

Vi erbjuder    Sjuka nyfödda barn på Karolinska Universitetssjukhuset är patientområdet för dig som vågar testa nya sätt att arbeta. Vi finns både i Huddinge, Solna och Danderyd. Hos oss får du möjlighet att vara först med det senaste - vare sig det gäller förhållningssättet till patienter och anhöriga, egna innovationer och kreativa idéer eller att vara testpilot för nya arbetssätt och tekniska lösningar. Genom att ständigt utveckla och förbättra vården ser vi till att ännu fler nyfödda barn får ett gott liv – för kanske hundra år framöver!    Vi arbetar med en familjecentrerad utvecklingsstödjande vårdform där omvårdnaden av barnen sker i nära samarbete med föräldrarna. De för tidigt födda och sjuka nyfödda barnen får möjlighet att vara nära sina föräldrar dygnet runt - trots skörhet och stora medicinska behov. Detta är en utmaning som kräver att vi ifrågasätter invanda och bekväma vanor och sätter familjen i främsta rummet.    Vi som jobbar på patientområde Sjuka nyfödda barn har stora visioner och vet vart vi vill. Vi behöver bli ännu fler för att visionerna ska kunna förverkligas. Därför behöver vi just din kompetens, energi och kreativitet.    Anställningsform   Vi erbjuder tillsvidareanställning eller vikariat och det finns möjlighet att arbeta så väl heltid som deltid.   Vi söker   Dig som är specialistsjuksköterska eller har längre erfarenhet av intensivvård eller barnsjukvård till våra enheter i Danderyd, Huddinge och Solna.  Du kommer att få en individuell inskolning som är baserad på dina tidigare erfarenheter.     Om tjänsten    Akut omhändertagande och omvårdnad av det för tidigt födda och sjuka nyfödda barnet, kvalificerad omvårdnad och användning av avancerad medicinteknisk apparatur.  Leda och aktivt delta i omvårdnadsarbetet enligt gällande rutiner och evidensbaserade arbetssätt. Arbetet är omväxlande och ofta av intensiv karaktär.  Vi arbetar för en individuell vård med ett professionellt förhållningssätt där familjestödjande arbete är en av grundpelarna. Vi arbetar aktivt med förbättringsarbete.   Som specialistsjuksköterska hos oss arbetar du i en avancerad och högspecialiserad vårdmiljö och du får möjlighet att utvecklas i din yrkesroll. Är du intresserad av forskning finns det goda möjligheter i vår verksamhet att fördjupa dig inom specialiteten.     Urval och intervjuer kommer att ske fortlöpande.    Din ansökan bör innehålla CV och personligt brev. Söker du en tjänst med skyddad yrkestitel ska din ansökan dessutom innehålla legitimationsbevis och i förekommande fall bevis om specialistkompetens.   Välkommen med din ansökan!

Logotyp

IT-administratör till marknadsledande företag

Drivs du av att ge service av bästa kvalitet? Är du i början av din karriär och vill få värdefull erfarenhet från arbete på en stor IT-avdelning och dessutom arbeta i en internationell miljö? Vår kund är ett internationellt modeföretag som söker en ny kollega till sina medarbetare världen över. Är det dig vi söker? Ansök redan idag! OM TJÄNSTEN Academic Work söker för vår kunds räkning en IT-administrator. Detta är ett konsultuppdrag, du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos vår kund. Uppdraget kommer att vara på heltid. Det finns goda möjligheter att bli förlängd på uppdraget, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet. ARBETSUPPGIFTER Som IT-administratör kommer du att arbeta med att hjälpa ny kollegor världen över. Tillsammans med ett team på 8 personer arbetar ni aktivt för att hela tiden ge hjälpa kollegor i 54 länder. Du kommer att hjälpa nya kollegor med accesser och hantera konton och behörigheter. Stora delar av arbetet kommer utföras i Service now. Teamet har en god sammanhållning där man dels jobbar mycket självständigt men har också hjälpsamma kollegor nära till hands. VI SÖKER DIG SOM Du har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter exempelvis first line-support eller helpdeskmedarbetare där du hjälpt till med IT-relaterade problem. Då supporten finns tillgänglig för hela världen pratar du både svenska och engelska obehindrat. Efterfrågade specifika kompetenser: * Active Directory * Windows 7 * Microsoft Office 2010/13 * Ett gediget intresse för IT och service som du motiverar väl Vi blir extra intresserade om du tidigare har arbetat i en internationell miljö och/eller om du har erfarenhet av Service now. Som person är du administrativt lagd och är mån om att leverera arbete av kvalitét. Du levererar alltid bästa möjliga service och drivs av att det går bra för hela teamet. Vidare ser du hellre lösningar än problem och har en positiv attityd mot både kollegor och kunder. ÖVRIG INFORMATION * Start: Oktober * Omfattning: Heltid * Placering: Stockholm, Liljeholmen Marievik * Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work. * Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. * Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på Academic Work. under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där! Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se. * Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare till våra konsulter. Utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef erbjuder vi dig som heltidskonsult en konsultportal med förmånliga erbjudanden. Läs mer här

Logotyp

Ambitious WEB DEVELOPER TO AGRANDO

Are you a driven Web developer who is searching for the next step in your career? Your creative mind will help Agrando develop new products and improve existing ones. They offer you great development opportunities within as you will work in a smaller team close to product and customer. Are you Agranda’s next colleague? Do not hesitate to submit your application today. OM TJÄNSTEN Things are going great for Agrando, they are growing and are now looking for a new webdeveloper. Agrando is the widest operator in the church market for administrative systems, education and consulting with a turnover of just over 25 million and with 18 employees. The product family is called LabOra and includes economics and payroll systems, time reporting, reservation systems and diary management systems. They reach 2/3 of the entire market and are the leading providers within their field. Together with your team and developers in both Norway and Sri Lanka you will cooperate for the development projects to move forward. Your Teamleader describes his leadership as very open where the quality is most important. He wants the team to work closely together towards the same goals. This is a consultant assignment. Academic Work will be your employer and you will work as a consultant at Agrando. The assignment will be full time and extend to/until further notice. There are good opportunities to be extended on the assignment, given that all parties are satisfied with the cooperation. ARBETSUPPGIFTER As a web developer, you will be working with development and creation of modern user experiences. In this role you will be writing code in JavaScript and CSS and using frames like Angular and React. You will also preprocess and package applications with NodeJs, npm etc. In addition, you will work with: * Development of new and existing solutions in Agranda's product portfolio * Managing ALM for selected projects. * Implement solutions in collaboration with the teams. The position can offer: *Competitive conditions and continued competence development *Great opportunity to take responsibility for projects. *Social work environment with skilled colleagues in Norway, Sweden and Sri Lanka VI SÖKER DIG SOM You who has experience from various projects before where you have worked with design implementations and packaged applications. They have continuous management and development of new code and their developers are responsible for the entire product life cycle. We are also looking for you who... * Have knowledge in JavaScprit and CSS * Have development experience in C# and XAML * Are proficient in English since this is going to be your working language As a person, you are self-driven and work independently with your tasks in an effective way. You are proactive in the sense that you are solution-oriented, take needed initiatives and work with a “can-do” mind set. To fit in to this tight team you are positive and have a good ability to cooperate. OTHER INFORMATION * Start: As soon as possible * Work extent: Full time, office Hours * Salary: According to agreement * Location: Älvsjö, Stockholm * This recruitment process is conducted by Academic Work. The request from Agrando is that all questions regarding the position is handled by Academic Work * Apply by pressing the “Apply here” button below. Our selection process is continuous and the advert may close before the recruitment process is completed if we have moved forward to the screening or interview phase. * We do not handle applications through e-mail, but if you have questions about the position you are welcome to email us at sts04@academicwork.se and we will answer during office hours. Please write the advert title in the subject and paste the advert link in the mail. For general considerations about your applications/our recruitment process, we are often available in our chat function on our web during weekdays. Feel free to contact us there! ABOUT US Academic Work is Home of the young professionals. This means that most of our jobs are relevant for you who are studying at university or has completed your studies and are in the beginning of your career. You can work as a consultant on a specific assignment, be recruited directly by one of our clients through our recruitment service or start you career by working internally at any of our Academic Work offices. Find more information on our website www.academicwork.se INFORMATION OM FÖRETAGET Agrando started in 2004 and the business idea is to develop and market custom-built systems for the church market to simplify the work of Church employees. Agrando today reaches 2/3 of the church market where the customer has one or more systems. They are a technology-oriented company that offers innovative and smart systems tailored to the industry's customers.

Logotyp

Vi söker erfaren sjuksköterska till Astrid Lindgrens Barnsjukhus

Vill du också ha ett av Sveriges viktigaste jobb?   Vi har ett rikt urval av intressanta och högspecialiserade verksamheter som ger dig en unik möjlighet att växa och utvecklas i din roll som sjuksköterska. Några av våra avdelningar är ensamutförare i landet av specialiserad barnsjukvård.   Vi erbjuder: • Att arbeta med patienter som har stort omvårdnadsbehov i vår avancerade och högteknologiska vårdmiljö  • Att arbeta inom slutenvård, hemsjukvård, dagvård och mottagning eller en kombination av dessa  • Kontinuerlig fortbildning och kompetensutveckling   • Ett eget ansvarsområde  • Möjlighet till egen omvårdnadsforskning   • Att handleda studenter  • Individuellt schema  • Möjlighet att hospitera på en avdelning som intresserar dig     Klicka här för att läsa mer om våra verksamheter och avdelningar.    Vi söker:  Dig som är legitimerad sjuksköterska med några års erfarenhet som sjuksköterska. Det är meriterande om du har en specialistutbildning inom barn-och ungdomssjukvård, intensivvård eller annan inriktning.  Du ska dela vår hjärtefråga - att alltid sätta barnen först.   Ange gärna i din ansökan vilken verksamhet eller avdelning som intresserar dig.   Förutom tillsvidareanställning erbjuder vi vikariat eller timanställning. Heltid eller deltid. Dag-, kväll- och/eller nattjänst.    Din ansökan bör innehålla CV och personligt brev. Söker du en tjänst med skyddad yrkestitel ska din ansökan dessutom innehålla legitimationsbevis och i förekommande fall bevis om specialistkompetens.

Logotyp

Junior handläggare inom leverantörsbyte till Vattenfall Eldistribution

Har du erfarenhet av kund- och leverantörskontakt och söker ett heltidsuppdrag för omgående start och arbete på heltid? Nu söker Vattenfall Eldistribution en handläggare inom leverantörsbyte till sina lokaler i Solna, vägg i vägg med Mall of Scandinavia. Vi kommer börja gå igenom ansökningar till denna tjänst redan måndag 17/9 så vänta inte till mitten av veckan med att skicka in din ansökan utan skriv en motivering till varför du är rätt för tjänsten och ansök redan under helgen då vi tillämpar löpande urval. OM TJÄNSTEN Academic Work söker en Leverantörsbyteshandläggare på heltid till Vattenfall Eldistribution för omgående start och uppdrag till och med 28/2 2019. I den här rollen kommer du arbeta från Vattenfalls lokaler precis vid Mall of Scandinavia i Solna. Detta innebär goda förbindelser till och från jobbet samt ett stort utbud av restauranger och butiker i anslutning till jobbet. Vattenfall Eldistribution äger och förvaltar infrastruktur för distribution av el från producent till konsument. Leverantörsbyte är samlingsnamnet på de uppgifter som motsvarar ett av ett elnätsföretags huvuduppgifter, dvs. att förse marknadens parter med korrekt information om kunden, dess elhandlare, balansansvar, typ av mätning, mätvärden, etc. Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Vattenfalls Eldistribution. Uppdraget kommer att vara på heltid och sträcka sig fram till sista februari. Det finns därefter goda möjligheter att bli förlängd på uppdraget, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet. ARBETSUPPGIFTER Som leverantörsbyteshanläggare arbetar du med att övervara den meddelandetrafik som sker mellan elnätsägare, elhandlare och balansansvariga. Exempel på arbetsuppgifter är: * Säkerställa att nödvändiga förändringar till följd av leverantösbyten genomförs, såsom t.ex. att uppdatera information i systemet och att svara på elhandlarnas frågor * Monitorera, säkerställa och följa upp elmarknadsmeddelandetrafik * Hantera fullmakter och ombud Tjänsten passar dig som är i början av din karriär men har viss erfarenhet av roller där du haft kund- och leverantörskontakt. VI SÖKER DIG SOM Vi söker dig som har minst gymnasial examen och helst har du relevant arbetslivserfarenhet. Relevant arbetslivserfarenhet i det här fallet är roller som innefattar mycket kund- och leverantörskontakt. Det kan även handla om roller inom ärendehantering eller mätvärdeshantering/elmätning. Du har även god datorvana och behärskar både svenska och engelska väl i både tal och skrift. * Gymnasial examen * datorvana * behärskar engelska och svenska i tal och skrift då båda språken förekommer i tjänsten. Som person är du en lagspelare som kan strukturera och organisera ditt eget arbete. Vi tror nämligen att en person som passar, och trivs, i rollen är bra på att samarbeta och jobba i team, har en bra prioriteringsförmåga och är nyfiken och vill lära sig nya saker. ÖVRIG INFORMATION * Start: omgående * Omfattning: heltid till och med minst 28/2 2019 * Lön: enl överenskommelse * Placering: Solna * Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Vattenfall Eldistrubitions önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work. * Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. * Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på sts03@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där! OM OSS Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se. * Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare till våra konsulter. Utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef erbjuder vi dig som heltidskonsult en konsultportal med förmånliga erbjudanden. Läs mer här

Logotyp

Säljassistent till marknadsledande Hantverksdata

Är du en driven student som letar efter en möjlighet att arbeta 2-3 dagar/vecka och utvecklas inom försäljning? Oavsett dina framtidsambitioner efterfrågar fler och fler företag säljerfarenhet - och här har du en perfekt möjlighet att skaffa det! Hos marknadsledande Hantverksdata kommer du att bli en del av ett team och arbeta med att boka möten utifrån redan färdiga kundlistor. OM TJÄNSTEN Academic Work söker en säljassistent till Hantverksdata. Hantverksdata är marknadsledande inom moduluppbyggda system för el-, VVS- måleri- och glasbranschen. Affärsidén är att underlätta vardagen för hantverkare och företagare inom entreprenad genom att tillhandahålla en systemlösning som minskar administrationen och tillåter kunden fokusera på sin kärnverksamhet. På Hantverksdata är de cirka 80 anställda och här kommer du till ett team om 8 personer där fokus ligger på medelstora till stora bolag. Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Hantverkdata. Uppdraget är långsiktigt och kommer att vara på deltid på cirka 2-3 dagar/vecka. ARBETSUPPGIFTER Som säljassistent kommer du arbeta med att boka möten åt teamets säljare. Du kommer utifrån listor ringa på prospekts och berätta vad företaget kan erbjuda och försöka boka in ett möte som säljaren kan åka ut på. Det här är alltså en perfekt chans för dig som vill utvecklas inom försäljning. Du kommer inledningsvis att få en introduktion där du bland annat lär dig uspar och om företagets erbjudande. VI SÖKER DIG SOM * Är student på eftergymnasial utbildning och har minst 1 år kvar av dina studier. * Kan arbeta 2-3 dagar per vecka (flexibelt när utifrån ditt schema). * Har goda kunskaper i svenska För den här tjänsten tror vi inte att det är vad du har gjort tidigare som är det viktigaste. Istället kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi tror att du är driven och har gott tålamod och ihärdighet som gör att du trots motgångar inte ger upp. Det är även av vikt att du besitter en god social kompetens och har lätt för att nå fram med ditt budskap. ÖVRIG INFORMATION * Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Hantverksdatas önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work. * Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. * Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på stn01@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där! OM OSS Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se. * Som deltidskonsult på Academic Work blir du en del av vårt konsultnätverk och har för varje uppdrag en ansvarig konsultchef som finns tillgänglig under hela din anställningsperiod. Konsultchefens uppgift är att säkerställa att du trivs på din arbetsplats men också att du utvecklas och vi arbetar aktivt för att kunna hjälpa dig vidare mot spännande tjänster såväl under din studietid som efter din examen.

Veckans kandidater

Följ oss på sociala medier

Rec